FANDOM

znaleziono 1 stron o tej tematyce.

Ogólnie:

Amazonka 002

Amazonka by Mavgan 2016-06-03

AMAZONKI – lud wojowniczych kobiet, znany z mitologii greckiej skąd później przeszedł do legend średniowiecznych. Chociaż pochodzenie nazwy amazonka najprawdopodobniej bierze swój początek w nieznanym indoeuropejskim słowie, to uznaje się etymologię ludową. Pozostaje ona ściśle związana z mityczną cechą tych kobiet wojowniczek, ponieważ po grecku amazonka, to amazōn, dosłownie bez piersi od przyrostka a czyli bez i słowa mazós czyli pierś.

W mitologii greckiej i rzymskiej:

Amazonki wywodziły swoje pochodzenie od boga wojny, Aresa. Miały zamieszkiwać tereny Azji Mniejszej. Według niektórych podań można było je spotkać także na Kaukazie. Przywódco nad wojowniczkami obejmowała jedna z nich, królowa. Mity wspominają tutaj szczególnie imiona trzech władczyń – Hippolitę, Antiopie oraz Pentesilę. Amazonki były związane z kultem Artemidy, którą otaczały czcią.

Jak wskazuje nazwa amazonki okaleczały się, pozbawiając prawej piersi. W zależności od źródła jest ona wypalana bądź wycinana. Takie okaleczenie miało pomóc amazonkom podczas strzelania z łuku, czyniąc je łatwiejszym. Słynące z okrucieństwa i waleczności, amazonki żyły bez mężczyzn. Wiązały się z nimi tylko raz na jakiś czas, wyłącznie po to, żeby ród nie wyginął. Mity wskazują tutaj na mężczyzn, zamieszkujących okoliczne kraje. Jednym z obyczajów amazonek było pozbywanie się niemowląt płci męskiej. Miały je bądź to zabijać zaraz po urodzeniu, bądź czynić z nich swoich niewolników a czasem zdarzało im się zwrócić dziecko ojcu. Dziewczynki wychowywały według swojej tradycji, na wojowniczki. Zasłynęły jako doskonałe łuczniczki, ale potrafiły także walczyć mieczem i toporem oraz ciskać włócznią. W walce używały również tarcz w kształcie półksiężyca. Amazonki toczyły bitwy między innymi z herosami. Z tymi ostatnimi zawsze przegrywały. Do grona bohaterów, którzy pokonali te wojownicze kobiety, należeli Herakles, Tezeusz, Bellerofont, Achilles oraz Dionizos. Wątki trzech królowych związane są z trzema herosami.

Amazonka 001

Amazonka by Mavgan 2016-06-02

Hippolitę los związał z Heraklesem, który miał w ramach jednej ze swoich prac zdobyć jej pas. Królowa chciała oddać go herosowi bez walki, ale nie obyło się bez interwencji Hery. Bogini, przybrawszy postać amazonki, rozgłosiła, że Herakles chce porwać Hippolitę. Wieść ta porwała amazonki do boju. Herakles z kolei zbrojną odpowiedź potraktował jako zdradę i zabił Hippolitę. Kolejną królową amazonek, Antiopie, uprowadzić miał Tezeusz aż do Aten. Ściągnął tym na siebie gniew wojowniczek, które zaatakowały miasto, po długiej walce ponosząc jednak klęskę. Wreszcie królowa Pentesila zginęła z rąk Achillesa, kiedy po śmierci Hektora wraz ze swoim ludem wsparła króla Priama podczas wojny trojańskiej. Heros miał zachwycić się urodą zmarłej amazonki. One same po śmierci królowej wycofały się z bitwy.

W średniowiecznych legendach:

Legendy średniowieczne siedzibę amazonek lokują w krajach słowiańskich, leżących nad Bałtykiem. Legendy czeskie podają miejsce Devín na Morawach, czyli Gród Dziewic oraz imię ich przywódczyni, Wlasty. Czeskie amazonki z Grodu Dziewic żyły jako kobiety niezależne od mężczyzn i walczyły o władzę. Podobnie jak ich greckie poprzedniczki amazonki ze średniowiecznych legend słynęły z okrucieństwa i waleczności. Obywały się bez mężczyzn, od czasu do czasu wchodząc tylko z nimi w stosunku, by narodzone dziewczynki wychować na wojowniczki a chłopców bezlitośnie zabić.

Źródło: Encyklopedia Fantastyki

W Tibii ---------- Źródło: Tibia tłumaczenia i dopiski: Mavgan

Amazon

Amazon.gif from site: Tibia.com

Amazonki cechuje czerwony kolor długich włosów a także ciemnozielona krótka koszulka oraz ciemnoszara przepaska na biodrach. Często u boku przewiązane mają trofea ze swoich ostatnich potyczek tj. ludzkie czaszki, kosmyki włosów co przyczynia się do ich nieobliczalnego wizerunku.

Amazonki są zbiorowiskiem walecznych kobiet, które wznoszą swoje kryjówki na bagnach na wschodzie. Atakują każdego intruza, który wtargnie na ich teren a następnie odcinają im głowy czyniąc z nich pewnego rodzaju trofea. Są silne nie tylko w walce w zwarciu, lecz są również w stanie rzucać nożami z zabójczą precyzją. Amazonki często spotyka się w towarzystwie jeszcze bardziej niebezpiecznych Valkyrii a czasem nawet i Wiedźm.

Największym obozowiskiem Amazonek jest ukryta wioska kobiet na bagnach na wschodzie zwana "Obozem Amazonek". Znajduje się daleko na północ od Venore. Niektóre z nich ukrywają się w górach nieopodal traktu prowadzącego do miasta na bagnach. Mniejszy obóz wraz z wieżą znajduje się na północny-wschód od Carlin. Podejrzewa się że mieszkańcy Carlin prowadzą nielegalne interesy z Amazonkami a dowodem na to jest fakt, iż miasto to zamieszkiwane jest głównie przez kobiety...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki